Obserwatorzy

poniedziałek, 20 maja 2013

obiecany zegar

U mnie trwa remont łazienki więc zostałam eksmitowana do domu moich rodziców. Korzystając z tego że u nich jestem wrzucam zdjęcie zegara mojego taty zrobionego na zamówienie jego kolegi (bez jego wiedzy wrzucam więc cisza sza ^^). Co prawda jest z on częściowo złożony z elementów półgotowych (w dużym stopniu modyfikowanym przez tatę) jednak wyobraźcie sobie jak świetnie to by wyglądało w domku dla lalek wzorowanym na gotyk ^^ gdyby były odrobinę mniejsze. Dla porównania zegarek typu bodajże Cebula (ten kieszonkowy ) ma około 3 cm. średnicy.


autor zdjęcia mój tata (AF)

Oryginalny jest werk, mechanizm i bimbadło (to ozdobne coś na dole w kształcie łzy - nie pamiętam jak to się specjalistycznie nazywa) oraz ciężarki. Niestety nie pamiętam typu tego zegara. Drewniana obudowa to wariacja na temat. Wzorowana z różnych typów zegarów. Zwykle tato mój w 100% odwzorowuje oryginały albo odnawia to co zostało z drewnianych elementów.  Tu pozwolił sobie na odrobinę szaleństwa.. Pozostałe zegary na zdjęciach pochodzą z kolekcji gdzie najmłodszym nabytkiem jest pochodzący bodajże z ZSRR paskud (muszę przyznać że nie jest najładniejszy ale mój tata dostał go od dziadka małżonka mego, więc i on zajął poczesne miejsce.).
mam nadzieje że zdjęcia są czytelne bo oryginalny zegar jest już u nowego właściciela i za nic w świecie nie dostane więcej zdjęć.

4 komentarze:

  1. Masz niezwykle uzdolninego Tatę! Zegar absolutnie wyjątkowy.:)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On to lubi robić. W swojej kolekcji ma już 11 wiszących zegarów. Oprócz tego parę zrobił na zamówienie ^^. A wszystko zaczęło się od zegary po jego mamie a mojej babci. Zresztą chyba nawet w naszym hobby też się od czegoś zaczyna.

      Usuń
  2. Piękny, pasowałby jak ulał do pokoju po mojej prababci, tam kredens ma podobne kolumienki :). A taki sam jak po prawej wisi w domu moich rodziców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki jak wisi u twoich rodziców jest po mojej babci. Jego pierwszy. Mój ojciec każdy zegar może tak ozdobić (ma tego potrzebny sprzęt i miejsce). Więc jakbyś chciała rodzicom "odpicować" zegar. Mogę spokojnie polecić mojego tatę. Czasem wystarczy sam mechanizm, tarcza, wskazówki i parę elementów by mógł złożyć jakieś cudo.

      Usuń